תהליך בניית אתרים
5 שנים ago עורך ראשי 0
אחד הדברים החשובים ביותר בתהליך בניית אתרים דינאמיים הוא לאפיין בצורה נכונה את המערכת לניהול התוכן כך שתהיה ידידותית גם לגולשים, גם למנהל האתר וכמובן גם למנועי חיפוש ובראשם גוגל. במאמר זה נסקור בקצרה כמה מהנקודות החשבות שצריך וכדאי לשים עליהן דגש כאשר אתם מאפיינים מערכת לניהול תכנים ברשת ובגדש על מערכות ניהול לפורטלים.
- ידידותית לגולשים – דאגו שמכל עמוד תהיה לגולש גישה לכל התכנים באתר ע"י תפריט ניווט נוח ויעיל (אפשרי תפריט נגלל) כאשר מקסימום 2 קליקים יוכלו להעביר אותו אל כל קטגוריה שירצה באתר.
- ידידותיות למנהל האתר – בדקו את הנוחות מבחינת הזנת תכנים לפורטל, למשל את שדה הכותרת לא כדאי לשים TEXT AREA אלא TEXT BOX, לאפשר לנעוץ בדף הבית ע"י קליק אחד, תיבת סימון "V", לדאוג שעורך הטקסט הינו WYSIWYG פשוט לתפעול ולא להתחכם יותר מידי, גם drag & drop אינה דרך מומלצת לממשק CMS של פורטל.
- ידידותיות למנועי חיפוש – דאגו שהמערכת תדע להתאים אוטומטית את השדות הבאים לתגיות META המתאימות
- כותרת ראשית – TITLE+H1, כותרת משנית – DESCRIPTION+H2, תגיות – KEYWORDS
- אלמנטים לקידום הפורטל ברשת, הוסיפו כפתורי שיתוף במדיה חברתית בסופו של כל מאמר אשר הועלה לאתר (תוכלו לראות כפתור מסוג זה כאן למטה לפני הממשק להשארת תגובות).
- תדאגו שהאלמנטים הבאים משולבים בכל עמוד ועמוד בפורטל – תגיות, תיבת חיפוש באתר, תפריט ניווט, הפניה לצרו קשר, הפניה לעמוד הראשי, במידה ויש ערוץ RSS אז הפניה גם אליו.
- מומלץ גם להכניס אלמנט של גרסת הדפסה לכל מאמר שתכלול את לוגו האתר, כתובת URL ותוכן הכתבה.
- מקומות אסטרטגיים עבור שטחי פרסום במידה והמודל העסקי של הפורטל הינו הכנסות מפרסום.
זכרו שתהליך בניית אתרים לעסקים נכון עושה את ההבדל בין פורטל מצליח לפורטל כושל, שטחיפרסום אסטרטגיים תוך עידוד של הגולשים לשתף וקידום בתוצאות החיפוש האורגני הינו שילוב שיוכל להוציא את המקסימום מהפורטל שלך, מכאן הכל תלוי אך ורק בתוכן איכותי (וכמו כל דבר בחיים אולי גם בקצת מזל) בהצלחה בהקמת הפורטל החדש….
רץ ברשת:
מטרנה – להזמנה אונליין